Співзасновник компанії Risoil прокоментував інформацію ЗМІ про його наміри взяти участь у концесії Ізмаїльського морського торговельного порту


spivzasnovnik kompaniyi risoil prokomentuvav informaciju zmi pro jogo namiri vzjati uchast u koncesiyi izmayilskogo morskogo torgovelnogo portu a28db25

Минулого тижня деякі ЗМІ, а також ізмаїльські пабліки оприлюднили інформацію про те, що компанія Risoil планує взяти участь у конкурсі щодо концесії ДП «Ізмаїльський морський торговельний порт». При чому уточнювалося, що це буде рейдерське захоплення.

Декілька днів тому пресслужба Risoil опублікувала спростування поширеної інформації.

Редактор інформаційної агенції «Юг.Today» попросила співзасновника групи компаній Risoil Шота Хаджишвілі прокоментувати ситуацію детальніше.

«Ми не збираємося брати участь у конкурсі на концесію Ізмаїльського морського торговельного порту. Нам це не цікаво. До речі, жоден представник видань, що опублікували інформацію про начебто наші наміри, не звертався за коментарем з даного приводу», – розповів Шота Хаджишвілі.

Зазначимо, що це вже не вперше, коли компанію Risoil називають інтересантом концесії держстивідора Ізмаїльського порту. Це сталося задовго до повномасштабного вторгнення росії в Україні, а саме коли Мінінфраструктури вперше заявило про наміри здати ДП «ІЗМ МТП» в концесію. Тоді відомство основним претендентом назвало грузинську компанію Gig Holding. У червні 2021 року навіть відбулася зустріч представників МІУ з директором ДП «ІЗМ МТП» Андрієм Єрохіним та гендиректором Gig Holding Давидом Бежуашвілі. Единий раз, коли Gig Holding перетнулися у своїй діяльності з Risoil – це спільна концесія держстивідора Херсонського порту. Шота Хаджишвілі підкреслив, що у 2021 році Gig Holding заявила про зацікавленість у концесії Ізмаїльського порту самостійно, без участі Risoil. Хтось з журналістів тоді зв’язав компанії між собою, хоча казати, що вони пов’язані, неправильно та некоректно. Це два абсолютно різні суб’єкти господарської діяльності, які перетнулися лише один раз. До речі, Шота Хаджишвілі влітку 2021 року вийшов з процесу концесії Херсонського порту.

Цього ж разу у вищезгаданих повідомленнях про концесію держстивідора Ізмаїльського порту йдеться лише про Risoil. Шота Гурамович зазначив, що поки не знає, хто саме є замовником інформаційної кампанії, також не розуміє мотивів.

Співзасновник Risoil розповів, що наразі компанія здійснює перевалку через Ізмаїл, але співпрацює з одним із судноремонтних заводів. Усього це 5-10 тис. тонн кукурудзи на місяць та невелика кількість контейнерів з олійною продукцією. Об’єм вантажів, який прямує через Ізмаїл настільки незначний, що заради нього брати порт в концесію нерентабельно та нелогічно, підкреслює Шота Хаджишвілі. Компанія реалізує свою продукцію Зерновим коридором, а минулого тижня завершила свій інвестиційний проєкт з будівництва двостороннього пірса в порту Чорноморськ.

Більш того, Шота Хаджишвілі висловив нам свою думку з приводу концесії держстивідора Ізмаїльського порту. Він вважає, що усі Дунайські порти повинні бути приватизовані і якнайскоріше. Як і більшість учасників морського ринку, Шота Гурамович наголошує, що після Перемоги Дунайські порти втратять значний об’єм вантажопотоку, бізнес повернеться у порти Великої Одеси. Наразі відстань від Одеси у 250 км з’їдає усю економіку. Порти Ізмаїл та Рені залишаться з тим, з чим були до війни. Чому приватизація, а не концесія? Як зазначає співзасновник Risoil , зараз у портів хороші показники, через це держава може виручити колосальні кошти та контролювати податкові наджодження. Після війни ціна буде набагато меншою. Концесія – це ті ж гроші, що й від продажу, але розтягнуті на 50 років.

Ми попросили Шоту Хаджишвілі прокоментувати і інші звинувачення, які деякі ЗМІ закидають Risoil. Так, пишуть, що група компаній Risoil має домовленості з OTP Bank про надання фінансування на загальну суму 750 млн грн. Нещодавно Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) внесло угорський OTP Bank до переліку міжнародних спонсорів війни. Зазначимо, що у публікаціях журналісти посилаються на публікацію 2021 року, але допускають маніпуляцію та подають інформацію начебто банк та Risoil про співробітництво домовилися лише зараз. Як розповів нам Шота Хаджишвілі, компанія Risoil дійсно взяла кредит в OTP Bank, але це було ще задовго до повномасштабного вторгнення росії в Україну. Звичайно, як і інші користувачі кредитів, компанія виконує свої договірні зобов’язання та розраховується за кредитом. Принаймні, до особливого розпорядження на законодавчому рівні.

Зазначимо, поки готувалася ця публікацію, ряд ЗМІ, а також один із ізмаїльських пабліків, який, власне, і поширює дану інформацію у нашому регіоні, повністю замінили текст попереднього допису та прибрали звідти нагадування про історію з OTP Bank.

Щодо будь-яких сумнівів про патріотизм співробітників компанії Risoil та особисто Шоти Хаджишвілі, автор цих рядків з початку повномасштабного вторгнення неодноразово зустрічала у соцмережах звіти про допомогу Збройним Силам України. Як розповів Шота Гурамович, станом на сьогодні на фронт відправлено більш ніж 300 автівок різного класу – це пікапи, джипи, броньовані автомобілі, вантажівки, швидкі допомоги. Також було передано десятки, а може вже й сотні тонн продовольства для прифронтових населених пунктів. Шота Хаджишвілі являється одним із засновників відомого БФ «Корпорація монстрів», тому усю допомогу передає через благодійний фонд. Наразі надано допомоги на суму близько 3 млн дол. США.

Чи не через активну допомогу фронту та людям з деокупованих міст та сіл автори попередніх публікацій прибрали інформацію про співпрацю з OTP Bank?

Також у новій редакції вищезгаданої публікації з’являється ТОВ «Контейнер Логістикс», яке начебто задіяне у концесії ДП «ІЗМ МТП». Цю компанію автори також пов’язують з Шотою Хаджишвілі через ТОВ «Рісойл-Херсон», що було створено спільно з Gig Holding, та яке брало участь у концесії Херсонського порту. Шота Хаджишвілі нам ще раз прокоментував, що у 2021 році він вийшов з процесу концесії. А щодо ТОВ «Контейнер Логістикс», згідно з даними системи Clarity Project, у цієї компанії зв’язки з більш ніж десятком інших юридичних осіб. Тож чому саме Risoil, а не інша компанія зі списку?

Журналісти інформаційної агенції «Юг.Today» готові до спілкування з усіма сторонами, які згадуються в скандальних публікаціях про так зване рейдерське захоплення Ізмаїльського морського торговельного порту.

Альона ХОДАРЧЕНКО

Одеса : yug.today

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *