Хто винен у засміченні узбіч траси Одеса-Рені та що про це думають далекобійники та мешканці Саф’янівської громади


hto vinen u zasmichenni uzbich trasi odesa reni ta shho pro ce dumajut dalekobijniki ta meshkanci safjanivskoyi gromadi 1a4f161

Після повномасштабного вторгнення росії в Україну саме трасою Одеса-Рені відбувається транспортування вантажів у Дунайські порти, які працюють понаднормово, забезпечуючи можливість ввезення та вивезення вантажів водним шляхом. Влітку 2022 року для тимчасового відстою великовантажного автотранспорту було облаштовано майданчики в Ренійській, Кілійській та Саф’янівській громадах.

З того часу мешканці Саф’янівської громади неодноразово скаржилися на засмічення території біля адміністративного центру ТГ та на майданчику для великовантажного транспорту, звідки сміття розноситься вітром навкруги.

Як нам прокоментував начальник управління ЖКГ Саф’янівської сільради Петро Делігіоз, облаштування умов на майданчику – компетенція Служби відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській області (раніше Служба автомобільних доріг). За весь час з моменту будівництва стоянки ситуацію з санітарним станом так і не вдалося вирішити. Саф’янівська сільська рада неодноразово зверталася до організації з вимогою вжити заходів по облаштуванню необхідних умов для перебування водіїв, проте до цього часу відомство своїх зобов’язань не виконує. Вирішення проблеми лягло на плечі Саф’янівської громади – комунальникам доводиться виносити сміття до дороги ледь не в руках, бо ж до стихійних звалищ неможливо під’їхати машиною.

Що стосується місцевих жителів, то вони звинувачують у засміченні навколишнього середовища саме водіїв великовантажного транспорту.

«Все сміття від далекобійників, нехай вони його й збирають», – висловлювалися люди під дописом Саф’янської сільської територіальної громади щодо прибирання узбіч.

Журналісти Юг. Today раніше вже описували цю ситуацію з точки зору місцевих жителів, але зараз ми вирішили дізнатися думку далекобійників. Наш журналіст побувала на майданчику для відстою транспорту, щоб особисто дослідити умови перебування водіїв.

Купи сміття навколо майданчика продовжують вражати. Але, окрім того, вдалося помітити, що на території стоянки дійсно немає жодного контейнера для сміття. Хотілося б звернути увагу на слові «жодного», бо єдині контейнери знаходяться на краю території та належать приватному магазину. Також біля торгової точки можна побачити щось на кшталт звалища, зробленого, скоріш за все, з усього, що було під рукою.

Постає питання: а куди саме водії великовантажного транспорту мають викидати сміття?

«Сміття в торбинки, а потім в контейнер на інших стоянках», – відповідає один з водіїв.

У своїх відповідях усі далекобійники були одностайні.

«На самій стоянці немає ні біотуалетів, ні баків для сміття. Це просто заасфальтований майданчик», – пояснює інший водій.

Окрім необхідності сміттєвих контейнерів водії зазначають, що треба ще це сміття регулярно вивозити. Для того, щоб спростити прибирання території, далекобійники намагаюся скидати сміття у купи та сподіваються, що потім хтось приїде та його вивезе.

«Якщо він (інший водій) не кине у смітник, я побачу, дам йому по голові за це», – відповів водій з приводу того, що було б, якби контейнери для сміття були на території майданчика. З ним погодились й інші.

Слід враховувати, що дозволу на в’їзд до порту далекобійники можуть чекати від одного дня до двох тижнів. Увесь цей час вони живуть саме на цьому майданчику.

Повертаючись до питання, хто саме повинен прибирати територію, ми нагадаємо, що територія майданчика знаходиться у повноваженні Служби відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській області, яка за весь час досі не проявила ініціативу у вирішенні проблеми. У Саф’янівській громаді вважають, що питання можна вирішити, якщо розпорядник майданчика встановить контейнери та оформить договір на вивіз сміття з будь-якою місцевою комунальною установою.

Окрім ситуації з засміченням, місцевих жителів непокоїть і те, що іноді великовантажні автівки зупиняються не на майданчику, а на узбіччях, у лісопосадках тощо. На це питання відповідь водіїв дуже проста і коротка: з урахуванням ситуації в країні, кількості великовантажного транспорту на цій території набагато більше, ніж площа самого майданчику. Висновок один – стоянку треба розширювати.

А що загалом з приводу умов перебування водіїв на майданчику?

Як було зазначено раніше, сама територія облаштованого майданчика – це заасфальтована ділянка. При магазині є туалет, душ та пральна машина, якими водії можуть скористатися за окрему плату.

У найближчих торгівельних точках є можливість поїсти страви домашньої кухні.

Головними побажаннями водіїв залишаються сміттєві контейнери, наявність біотуалетів та збільшення площі майданчику. На їх думку, цього вже буде достатньо для того, щоб ситуація змінилася на краще.

Нагадаємо, у березні начальник Ізмаїльської районної військової адміністрації Родіон Абашев направив звернення до голови Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури Юрія Кіселя з проханням посприяти у забезпеченні фінансування будівництва майданчиків для тимчасового відстою великовантажного транспорту, а саме біля с. Саф’яни площею 20,0 га, с. Орлівка – 5,5 га та порту «Рені» – 5,0 га. У листі йшлося, що для облаштування додаткових майданчиків необхідна сума в розмірі 915 мільйонів гривень (на майданчик біля с. Саф’яни – 600 млн грн, біля с. Орлівка – 165 млн грн та біля порту «Рені» 150 млн грн).

Амєлія МИЙНОВА, фото автора

Одеса : yug.today

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *