Фермерське господарство Ізмаїльського району значно збільшило площі під кавуни, щоб частково перекрити дефіцит херсонської продукції


кавуни

Органічне фермерське господарство «Дунайський аграрій», що знаходиться в Саф’янівській громаді на Ізмаїльщині, цього року збільшило площі під кавуни. Про це в ефірі «Сніданок з 1+1» розповів керівник агропідприємства Роман Дяжук, передає Юг.Today.

За словами фермера, буквально через кілька тижнів кавуни з Ізмаїльщини потраплять на полиці супермаркетів. Проте дешевими, враховуючи об’єктивні причини, вже зрозуміло, вони не будуть.

«Наразі нам перевізники ставлять ціну 40-45 гривень. Тобто більш ніж на дві гривні за кілограм в нас зросте доставка до Києва. Не враховуючи собівартості розвезення по супермаркетам та іншого», – каже Роман Дяжук.

За попередніми прогнозами на старті сезону, кавуни коштуватимуть до 60 гривень за кілограм. Ближче до кінця літа – 25 гривень. Для порівняння минулого року, українці купували кілограм кавуна в середньому за 12 гривень.

Цього року фермер засіяв баштанними 50 гектарів поля, що значно більше, ніж було у минулому сезоні. Не дивлячись на усі ризики, пов’язані з війною, Роман Дяжук каже, що наш клімат дуже добре підходить під вирощування кавунів, тому вони в нас мають багато цукру і дуже смачні. Фермер зазначив, що він намагається частково страхувати своїх колег із Херсонщини, чий врожай тимчасово під контролем загарбників.

Варто відзначити, що щороку українці споживають 400 тисяч тонн кавунів. 150 тисяч тон із них зазвичай припадало на врожай Херсонщини. Сукупно ще 75 тисяч тонн вирощували на Луганщині, Донеччині, Миколаївщині та Запоріжжі. Тож приблизно половина українських баштанів зараз знаходиться під контролем окупантів чи в зоні бойових дій. Щоби задовольнити попит, кавуни доведеться імпортувати з Туреччини, Азербайджану та Греції.

«Імпорт значною мірою залежатиме і від врожаю кавунів в світі в цьому році. Адже минулий рік був врожайним не тільки в Україні, але і в інших країнах світу», – зазначив заступник директора інституту аграрної економіки НААН України Микола Пугачов.

Саме тому, через циклічність, у цьому році очікується зменшення кількості баштанного врожаю, що також вплине на вартість. А якщо українські порти і надалі будуть заблоковані, то завозити кавуни доведеться вантажівками. Враховуючи, що імпортувати дешевше морем, то автомобільна логістика – це високі та важкопрогнозовані ціни.

Нагадаємо, як ми повідомляли раніше, Ізмаїльський район покриє потреби України в огірках та помідорах для консервації. 

Одеса : yug.today

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *